ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ОНЛАЙН ПРОДАЖБА ПРЕЗ УЕБСАЙТА www.procenter.bg
в сила от 28.10.2025 г.
Настоящите общи условия за продажба регулират взаимоотношенията между „дънордикмарк“ ЕООД, ЕИК 204682867, регистрирано в Търговския регистър при Агенция по вписванията, със седалище и адрес на управление: гр. София, бул. Владимир Вазов № 65, наричано за краткост „Продавач“, и „Купувача“ в качеството му на Потребител на услугите, предоставяни на уебсайта www.procenter.bg (накратко „Уебсайта“).
Website URL: www.procenter.bg
Публикувано от „дънордикмарк“ ЕООД, посочено по-горе, действащо от името и за сметка на своята марка „дънорникмарк“
За контакт: електронен адрес: info.bg@thenordicmark.com
Надзорни органи:
Комисия за защита на личните данни
Адрес: гр. София, ул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2
Тел.: 02 915 3519
Email: kzld@cpdp.bg
Уеб сайт: www.cpdp.bg
Комисия за защита на потребителите
Адрес: 1000 гр. София, ул. „Врабча“ 1
Тел.: 0700 111 22
Email: info@kzp.bg
Уеб сайт: www.kzp.bg
Настоящите ОУП изключват прилагането на всякакви други условия за продажба.
В съответствие с приложимите нормативни актове и разпоредби, с настоящото се уточнява, че потвърждаването на поръчка за покупка, както е посочено в настоящите ОУП, се квалифицира като валидно сключен електронен договор между Страните и доказателство за направената поръчка и произтичащите от това парични задължения за Купувача.
I. ОБЩИ УСЛОВИЯ – НАКРАТКО
1. Територия на доставка„дънордикмарк“ ЕООД извършва доставки на територията на Република България.
2. Разходи за доставка Разходите за доставка се изчисляват в зависимост от теглото, обема и стойността на поръчаните продукти, като се използват тарифните планове на куриерската фирма, с която Продавачът работи. Цената за доставка може да варира в зависимост от броя на продуктите и количеството на поръчката.
3. Цени на Продуктите и на доставкатаим Цените на предлаганите продукти са тези, които са посочени на Уебсайта към момента на извършване на поръчка. Цените са в български лева, с посочената им еврова равностойност съгласно Закона за въвеждане на еврото в РБ. В тях са включени всички отстъпки и дължимо ДДС, приложими към датата на поръчката. Цените не включват разходите за доставка, които се уточняват преди потвърждаването на поръчката и се начисляват като допълнителни разходи. Общата сума за плащане включва цените на предлаганите продукти и сумата за доставка (когато такава се дължи) и се заплаща от Клиента заедно според избрания начин на плащане (наложен платеж или кредитна/дебитна карта).
4. Начини на плащане Купувачът може да избере един от следните начини на плащане: наложен платеж или кредитна/дебитна карта. Допълнителна информация относно сигурността на плащанията може да намерите в настоящите Общи условия.
5. Време за доставка След одобрение и потвърждение на поръчката, Продавачът се задължава да изпрати продуктите в срок от 3 (три) до 10 (десет) работни дни в зависимост от натовареността на Продавача и куриерската компания. Доставката се извършва чрез куриерска фирма, като клиентът ще бъде уведомен по имейл за изпращането на поръчката и ще получи информация за проследяване на пратката.
6. Начини на доставка Продавачът предлага следните опции за доставка:
- Вземане от място: Поръчките могат да бъдат взети от офиса ни гр. София, бул. Владимир Вазов № 65, без допълнителни разходи. Ще се свържем с вас, за да уговорим удобен ден и час за вземането.
- Доставка до адрес: Поръчките могат да бъдат доставени на посочен от Купувача адрес.
- Доставка до офис на Еконт: Поръчките могат да бъдат доставени на посочен от Купувача офис на куриерска компания Еконт Експрес.
- Доставка до автомат на BoxNow: Поръчките могат да бъдат доставени до избран от Купувача автомат на куриерска компания BoxNow. В случай на запълнен капацитет, BoxNow си запазва правото да пренасочи пратката към друг автомат от своята мрежа, без предварително уведомление към Продавача или Купувача.
7. Отказ от поръчка Купувачът има право да се откаже от поръчката в срок от 14 дни след получаването на продуктите, освен ако не са индивидуално поръчани и тонирани, съгласно раздел VIII от настоящите Общи условия. Стоките трябва да бъдат върнати в оригинална опаковка и в непроменено състояние. Продавачът се задължава да възстанови заплатената сума в срок до 14 дни от получаването на уведомлението за отказ и връщане на стоката.
II. ОБЩИ УСЛОВИЯ – ДЕТАЙЛНА ИНФОРМАЦИЯ. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Уебсайта и цялото му съдържание са собственост на Продавача.
Преди да използвате търговските и информационни услуги, предоставяни чрез Уебсайта, е необходимо да се запознаете с настоящите Общи условия за продажба („ОУП“). С извършването на поръчка на продукти („Продуктите“) и/или свързани услуги през Уебсайта, настоящите ОУП влизат в сила и се прилагат автоматично.
В рамките на тези ОУП, „Вие“ или „Потребител“ обозначава всяко лице, което посещава Уебсайта и/или създава регистрация, а „Купувач“ е лицето, което поръчва продукти чрез платформата. „Ние“ или „Продавач“ се отнася до дружеството, посочено по-горе. Заедно Купувачът и Продавачът се наричат „Страни“, а поотделно – „Страна“.
За да направите поръчка на Продукт чрез Уебсайта, е необходимо да потвърдите и изрично да приемете настоящите ОУП, като поставите отметка в специално обозначено поле при попълване на формата за поръчка.
Настоящите ОУП изключват прилагането на всякакви други условия за продажба.
Съгласно приложимото законодателство, потвърждаването на поръчка по начина, описан в тези ОУП, представлява валидно сключен електронен договор между Страните и служи като доказателство за направената поръчка и възникналите от това парични задължения за Купувача.
Тези общи условия се прилагат за всички Купувачи, които влизат в договорни отношения с Продавача, както и за всички потребители и посетители, които достъпват или използват платформата на адрес www.procenter.bg.
III. ПОКУПКА И РЕГИСТРАЦИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИ ПРОФИЛ
Потребителят заявява желанието си да поръча стока (по-долу накратко „Продукт“) чрез електронната страница на Уебсайта, като направи поръчка по електронен път със или без направен регистриран профил в Уебсайта.
Купувачът може да заяви желание за закупуване на продукти чрез електронната страница на Уебсайта, като направи поръчка онлайн – със или без създаване на потребителски профил.
Уебсайта може да бъде разглеждан свободно без регистрация. Регистрацията е необходима само за ползването на определени функционалности и е напълно доброволна и безплатна. Поръчки могат да се правят и като „гост“, като в този случай Купувачът предоставя необходимите данни за изпълнение на конкретната поръчка, които не се съхраняват за бъдещи покупки.
За да създаде потребителски профил, Купувачът трябва да е навършил 18 години и да попълни регистрационен формуляр с валидни и актуални данни – две имена, имейл адрес, парола и потвърждение на паролата. При регистрация се изисква съгласие с Общите условия и потвърждение за запознаване с Политиката за защита на личните данни. При поръчка без регистрация („гост“), Купувачът предоставя необходимите данни за изпълнение на поръчката: име, фамилия, имейл, телефон, адрес за доставка (улица, номер, град, пощенски код, държава, област/регион), а при нужда за издаване на фактура – данни за юридическо лице (фирма, ЕИК/Булстат).
При регистрация Потребителят трябва да попълни задължителните данни в полетата за регистрация (и/или незадължителните данни по свое желание), да се съгласи с Общите условия за онлайн продажба на Продукти, както и да потвърди, че се е запознал с Политиката за защита на лични данни. При регистрация на потребителски акаунт на нов Потребител, той следва да предостави следната валидна информация: две имена, имейл, парола, потвърждение на паролата.
По време на регистрацията на потребителски акаунт Потребителят ще получи имейл за верифициране на акаунта. Потребителят трябва да клинке върху линка за потвърждение и след това може да довърши регистрацията. След активиране на потребителския акаунт Потребителят ще получи на електронната си поща потвърждение за успешната регистрация, заедно с копие от и/или линк към Общите условия за онлайн продажба на Продукти, приети от Потребителя.
Едно физическо лице може да има само един потребителски акаунт. Ако Продавачът има информация, че едно физическо лице е регистрирано с повече от един регистриран профил, той има право да деактивира всички акаунти.
Когато в процеса на регистрация на потребителски акаунт Потребителят маркира полето „Съгласен/а съм с Общите условия“ и избере бутона „Регистрация“, той изрично прави електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, като декларира, че е запознат/а с настоящите Общи условия за онлайн продажба на Продукти, приема ги и се съгласява с тях, и се задължава да ги спазва. Продавачът може да съхранява в лог-файлове на своя сървър, IP адреса на Потребителя, както и друга информация, необходима за идентификация на Потребителя и възпроизвеждане на електронно изявление за приемане на Общите условия в случай на правен спор.
Точна информация, предоставена от Потребителя
В процеса на регистрация Потребителят е длъжен да предостави точни, верни, коректни и актуални данни. Потребителят е длъжен да следи данните да са точни, верни, коректни и актуални през целия период, в който потребителският профил е активен. Всеки Потребител може да променя личните данни, съхранявани в профила му по всяко време чрез достъп до раздела от Уебсайта, наречен „Моят профил“. Данните, предоставени от Потребителя, ще бъдат използвани от Продавача за връзка с обслужването на Потребителя и изпълнение на законовите и/или договорните им задължения.
В случай че Продавачът не може да изпълни свое договорно или законово задължение своевременно и надлежно, защото Потребителят е предоставил неверни, грешни или неактуални лични данни, Продавачът не носи отговорност за това. Освен това, Потребителят носи пълна отговорност за вреди, понесени от Продавача поради неверните, грешни или неактуални данни, декларирани от Потребителя. Всяко уведомление или съобщение, изпратено (като част от законовите задължения на Продавача) на електронната поща или телефонния номер или пощенския адрес (ако такъв е предоставен), посочени от Потребителя в потребителския профил, се счита за валидни, дори и ако Потребителят не го е получил поради грешка в данните, записани от Потребителя и/или техническа, или друга повреда на сървъра на Потребителя, и/или на телефона, и/или при доставчика на телекомуникационни услуги.
Регистрираните Потребители носят пълна отговорност за всяко действие или бездействие, извършено през техния потребителски профил. Продавачът не носи отговорност за вреди, произтичащи от използването на потребителски акаунт на регистриран Потребител и претърпени от Продавача, който предлага Продукти чрез Уебсайта или от трети лица, поради неразрешен достъп или неразрешено ползване на потребителски профил, освен в случаите, когато Продавачът е бил надлежно уведомен за това предварително и е била поискана деактивация на регистрирания профил.
IV. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОДУКТИ И ЦЕНИ
Продуктите, които се предлагат за продажба, са тези, които са показани на Уебсайта на датата, на която Потребителят разглежда интернет страницата. Продавачът си запазва правото по своя преценка да избере Продуктите, които да предложи за продажба на своя Уебсайт, и да променя, обновява и/или изтегля Продукти по всяко време, без да носи отговорност за това и без предварително известие до Потребителите. Цените на Продуктите, промоционални оферти и отстъпки, които се предлагат на Уебсайта, могат да бъдат променяни от Продавача по всяко време, без предварително известие до Потребителите.
Продавачът си запазва правото да определя свободно цените на продуктите, да променя, изменя и/или оттегля по всяко време дадени предложения. Изображенията на продуктите са с илюстративна цел и не гарантират пълно съответствие с действителния вид на стоката.
Ако Купувачът избере продукт, който не е наличен, това ще бъде ясно указано по време на процеса на поръчка чрез съобщение за временна липса на наличност.
Цените на продуктите са посочени в български лева и евро, с включени всички данъци и такси. Периодът на двойно обозначаване на цените на стоките и услугите в левове и в евро продължава до 8 август 2026 г. От 9 август 2026 г. цените ще са само в евро. Цените не включват разходите за доставка, които се изчисляват и показват преди потвърждаване на поръчката.
Продавачът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на предлаганите на сайта стоки, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки. Промяната на цената важи за Потребителите от момента на обявяването им на Уебсайта.
V. ИЗВЪРШВАНЕ И ПОТВЪРЖДАВАНЕ НА ПОРЪЧКА
Условия и стъпки за извършване на поръчка
След преглед на предлаганите за продажба Продукти на датата, на която разглежда Уебсайта, Купувачът може да добави в своята потребителска кошница избраните от него Продукти, като натисне специално обособения за това бутон „Добави в кошницата“. Купувачът може по всяко време да провери съдържанието на кошницата (т.е. избраните от него продукти за покупка на предишните етапи) и да получи информация за техните цени, както и за разходите за доставка. Купувачът може също така да променя съдържанието на кошницата, като изтрива някои или всички продукти, или като променя избраните количества преди да я потвърди.
Купувачът може да прегледа съдържанието на кошницата, с всички поръчани Продукти, общата сума на поръчката, данните за фактуриране (ако такива са посочени) и доставка, периода на доставка, разходите и всички приложими ограничения за доставка.
За да приключи поръчката, Купувачът трябва да влезе в потребителския си профил. Ако Купувачът няма регистриран профил, той може да поръча като гост, като въведе всички данни, необходими за потвърждение на поръчката (имена, адрес, телефон, имейл и данни за плащане).
Купувачът трябва да попълни всички полета с необходимата информация за доставката и начина на плащане. Купувачът може да избере плащане с банкова карта – кредитна или дебитна - или с наложен платеж при доставката. При плащания с банкова карта Купувачът трябва да въведе данните за банковата карта.
Купувачът трябва да провери своята поръчка въз основа на въведените от него данни и ако желае да изпрати поръчката, да натисне бутона „Поръчай“. В случай, че Клиентът иска да промени поръчката си, той трябва да се върне на съответния етап от поръчката, който иска да промени и да направи съответната промяна. Преди да кликне върху бутона за потвърждаване на поръчката си, от Купувача се изисква да прочете настоящите ОУП и след това да потвърди, че е съгласен с тях, като маркира съответните полета за потвърждаване на Уебсайта.
След като Купувачът потвърди, че приема настоящите ОУП, се отваря специална уебстраница за плащане на поръчката. Всички поръчки на Продукти са обвързани със задължението за плащане на тяхната стойност посочена в Уебсайта.
При избор на плащане с банкова карта, Купувачът автоматично се свързва със сървъра за електронни пари на доставчика на платежни услуги. Сървърът на доставчика на разплащателни услуги е защитен чрез процес на криптиране SSL (защитен гнездови слой), чиято цел е да защити по възможно най-ефективен начин всички данни, свързани с методите на плащане, и да гарантира, че банковите данни на купувача няма да преминат по никакъв начин през ИТ системата на продавача. Поради това Продавачът не поема никаква отговорност.
Компютърните записи на Продавача или други записани данни представляват валидно доказателство за всички транзакции, извършени между Продавача и Купувача.
Потвърждаване на поръчката
След като Купувачът завърши процедурата по изпращане на поръчката, той ще получи автоматично съобщение на електронната му поща с потвърждение на поръчката с всички изискуеми детайли – данни за Продавача и данни за контакт с него, номер и дата на поръчка, резюме на поръчката, както е регистрирана при подаване на поръчката, крайна дължима сума за направената поръчка, начин на плащане, потвърждение за плащане, в случай че е платено по банков път, и линк към настоящите Общи условия за продажба.
Обработка на поръчки
Обработката на направените чрез сайта поръчки се извършва в рамките на работното време на Продавача, както следва: понеделник – петък: от 8:30 до 15:00 часа. Поръчки, направени извън посоченото време, в почивни или празнични дни, се обработват в първия следващ работен ден.
За всеки етап от обработването на поръчката (потвърждаване на наличност, изпращане и други) Купувачът ще бъде уведомяван по имейл. Статуса на текущата, както и на предишни поръчки, Купувачът може да следи и от своя потребителски профил Уебсайта, ако e използвал такъв.
Договорът за продажба е сключен, само когато на Купувача е изпратено съобщение, с което е потвърдена поръчката за покупка. Сроковете, предвидени в настоящите ОУП започват да текат след изпращане на потвърдителния имейл, независимо дали Клиентът го е прочел.
Купувачът ще бъде уведомен на електронната си поща и когато продуктът е Предаден на куриер за доставка и за очакваната дата на доставката. В електронното съобщение ще бъде посочена и информацията, необходима на Купувача, за да проследи поръчката си.
В случай на възникнал проблем във връзка с поръчката или сроковете за доставка Купувачът ще получи съответната информация на предоставените електронна поща.
Продавачът не носи отговорност, в случай че Купувачът не получи или получи недостатъчно информация във връзка с поръчката поради грешка или неточност в данните за връзка, които Клиентът е предоставил.
Отмяна на потвърдена поръчка
Продавачът има право да отмени регистрирана или потвърдена поръчка, без да носи отговорност за това, в случай че:
(i) кредитната/дебитната карта на Купувача бъде отхвърлена при извършване на онлайн плащане;
(ii) плащането не може да бъде приключено и дължимите суми за покупката не са получени от Продавача;
(iii) Купувачът е предоставил неверни или непълни данни в потребителския си профил или при попълване на данните за съответната поръчка (адрес за доставка, информация за плащането, и др.).
VI. ПЛАЩАНЕ
Плащането се извършва по избран от Купувача начин: по банков път, с банкова карта (MasterCard, Maestro, Visa, Bcard и др.), PayPal или наложен платеж.
Когато Купувачът избере да плати с банкова карта, той автоматично се пренасочва към защитена платежна страница на доставчика на платежни услуги. На тази страница Купувачът трябва да въведе необходимите данни за картата си – номер на картата, срок на валидност и код за сигурност. Ако използваната карта изисква допълнителна защита при онлайн плащания, ще бъде необходимо въвеждането и на парола за автентикация. В случай че такава защита не се изисква, плащането се извършва директно след въвеждане на данните. Всички плащания се осъществяват в български лева, а след 01.01.2026г. в евро.
При успешно плащане на екрана се появява потвърждение, а Купувачът получава имейл с потвърждение на поръчката. Ако транзакцията не е успешна, Купувачът ще бъде уведомен чрез съобщение на екрана и може да опита отново, като повтори стъпките за плащане.
Купувачът заявява и потвърждава, че при извършване на плащане с банкова карта, той е притежател на използваната за плащане на поръчката банкова карта или че е изрично упълномощен от картодържателя да използва картата. Всички банкови такси и комисионни, които са начислени от обслужващата банка на Купувача при извършеното плащане са за сметка на Купувача.
Всички плащания по поръчки се извършват в български лева (BGN) до въвеждането на еврото (EUR) като официална валута на Република България. Считано от датата на въвеждане на еврото, ще бъде въведен едномесечен период на двойно обращение – от 1 до 31 януари 2026 г., през който и левът, и еврото ще бъдат законно платежно средство и ще могат да се използват паралелно за плащания. След изтичане на този период, считано от 1 февруари 2026 г., всички плащания ще се извършват единствено в евро. Всички цени в сайта ще бъдат двойно обозначени в лева и евро в сроковете предвидени в Закона за въвеждане на еврото в Република България.
Съгласно чл.113, ал.4 от ЗДДС издаването на фактура или корекция по вече издадена фактура се извършва в срок до 5 (пет) календарни дни от датата на покупка. След изтичане на този срок Продавачът няма задължение за издаване на фактура или корекция по вече издадена фактура.
VII. ДОСТАВКА
Поръчани Продукти се доставят в рамките на 3 (три) до 10 (десет) работни дни от деня на потвърждаването на съответната поръчка от страна на Продавача. В този срок поръчката се обработва, поръчаният Продукт се предава на куриер и се доставя до Купувача или посоченият от него офис на Еконт или автомат на BoxNow. Продавачът не носи отговорност за удължаване на посочения срок за доставка поради непредвидени обстоятелства, извън неговия контрол (например бездействие/забавяне от страна на куриера с оглед графика му на посещение за конкретното населено място, непредвидими климатични условия, стачки и др.). Когато поръчката е готова за изпращане, тя се изпраща на пощенския адрес, въведен от Купувача в направената от него поръчка. Продуктите се изпращат чрез лицензиран доставчик на превозни услуги („Превозвач“).
При доставка на Продукт, Продавачът може безплатно да предоставя доставка на продукти и/или мостри на продукти безплатно в избрани от него случаи.
Доставката на поръчаните Продукти от страна на Продавача се осъществява единствено на територията на Република България.
Разтоварването не е част от предоставяната услуга. Клиентът сам организира и поема всички разходи по разтоварната дейност, която трябва да започне веднага след получаване на стоката и да бъде извършена в рамките на обичайното време, необходимо за разтоварване на съответния вид стоки.
Доставката се счита за изпълнена в момента, в който Превозвачът достави Продуктите на Купувача или на трето лице, посочено от Купувача. Купувачът се задължава да провери съответствието и целостта на доставените Продукти веднага след получаването им.
В случай, че Купувачът не бъде намерен на адреса в две последователни посещения и Превозвача не може да осъществи контакт с него, както и ако Купувачът откаже да приеме пратката, същата се връща на Продавача. В 14-дневен срок от връщане на пратката в цялост, Продавача възстановява платената сума на Купувача чрез същия платежен способ и банкови данни използвани за заплащане на Поръчката, когато не е била избрана опция за наложен платеж, като си удържа стойността на направените разумни куриерски разходи за неуспешните опити за доставка.
VIII. ВРЪЩАНЕ И РЕКЛАМАЦИИ
Връщане на стандартни продукти:
Купувачът има право да върне закупен продукт в срок от 14 (четиринадесет) дни от датата на получаване, при условие че продуктът е в оригиналната си опаковка, в запазен търговски вид, с всички съпътстващи аксесоари и документи, без следи от употреба, които биха възпрепятствали последващата му продажба като нов.
Връщане и рекламация на продукти, изработени по индивидуална поръчка:
Продукти, които са тонирани, оцветени или изработени по индивидуална поръчка на Купувача (включително, но не само, латекс, масла за дърво и други покрития и материали с индивидуално избран от Купувача цвят), не подлежат на връщане или замяна, освен в случаите на доказан производствен дефект.
В случай на установен производствен дефект, Купувачът има право на рекламация съгласно приложимото законодателство.
Отказ за възстановяване на суми:
Продавачът си запазва правото да откаже възстановяване на суми за продукти, които са върнати с нарушен търговски вид, с липсващи аксесоари или документи, или с видими следи от употреба, които не позволяват последващата им продажба като нови.
Ред за упражняване на право на отказ:
За да упражни правото си на отказ, Купувачът трябва да уведоми Продавача чрез недвусмислено заявление (по имейл, поща или чрез формуляр на Уебсайта) в 14-дневен срок от получаване на стоката. Купувачът може да упражни правото си на отказ, като уведоми Продавача за решението си да се откаже от договора, като използва всяко недвусмислено изявление по време на посочения срок за отказ, включително:
(i) по пощата на следния адрес: „дънордикмарк“ ЕООД, гр. София, бул. Владимир Вазов № 65.
(ii) на електронна поща на следния адрес: info.bg@thenordicmark.com, за което ще получи потвърждение.
В уведомлението за отказ от договора Купувачът трябва да посочи: номер и дата на поръчката, датата, на която е получен Продукта, описание на Продукта, чието връщане се иска, описание на причината за отказ (опционално), начин, по който да бъде върната платената сума и банкови данни за възстановяването й, ако са различни от сметката, от която са били платени.
Купувачът може да попълни и изпрати формуляр за отказ от договора, който не е задължителен. Формулярът за отказ може да бъде изтеглен тук и изпратен на електронния адрес: info.bg@thenordicmark.com, или на адреса на Продавача: „дънордикмарк“ ЕООД, р гр. София, бул. Владимир Вазов № 65. Продавачът ще потвърди получаването на това искане чрез изпращане на електронно съобщение.
Срокът за отказ се счита за спазен, ако Купувачът изпрати своето уведомление, с което упражнява правото си на отказ, заедно със закупената стока, в рамките на посочения 14-дневен срок за отказ.
В случай на доставка на няколко Продукта, Купувачът има право да развали договора за продажба само по отношение на част от получените стоки, както и по отношение на всички други стоки, които е получил.
Връщане на Продукти при отказ от договор
Продавачът възстановява платената сума на Купувача при упражнено право на отказ само за Продукти, които са върнати с ненарушена цялост и опаковка, съпътствани с всички допълнително изпратени към тях артикули и отговарящи на изискванията по-долу.Продуктите трябва да бъдат върнати:
(i) в оригиналната им опаковка, в нейната цялост, без следи от механични и други увреждания по опаковката като намачкване, надраскване и други (разпечатване на целофан/фолио, част от опаковката, необходимо с оглед нейното отваряне и достъп до Продукта в нея не се счита за нарушаване на целостта на опаковката);
(ii) в добър търговски вид и без следи от механични и други увреждания или изменения по Продукта като надраскване, счупване и други подобни;
(iii) в пълна окомплектовка, така както Продуктът е бил закупен (в това число всички части, аксесоари, резервни части и принадлежности, в случай че Продуктът представлява комплект от няколко отделни продукта);
(iv) с придружаващата Продукта документация (в това число инструкции за употреба, предупреждения и рискове при употреба и други подобни, ако има такива);
(v) заедно с доказателство за плащането на цената на Продукта (касов бон или друг документ, удостоверяващ заплащането на цената).
В случай на отказ, Купувачът трябва да върне на Продавача Продуктите, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 (четиринадесет) дни, считано от датата, на която Купувачът е уведомил продавача за решението си да развали договора за продажба на адреса на Продавача: дънордикмарк“ ЕООД, в гр. София, бул. Владимир Вазов № 65. Крайният срок се смята за спазен, ако Купувачът е върнал или изпратил стоките обратно на Продавача преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи за връщане на стоките, включително експедиране на стоките, са за сметка на Купувача.
Купувачът може да изпрати Продукта на адреса, посочен по-горе в настоящата точка едновременно с изпращането на изявлението си за отказ от договора за онлайн поръчка.
Възстановяване на суми за анулирани продукти
Продавачът се съгласява да възстанови на Купувача всички платени суми, с изключение на разходите за доставка, които са за сметка на Купувача. Възстановяването на сумата за Продукта(ите) се извършва по банковата сметка, предоставена от Купувача, без неоправдано забавяне и във всеки случай не по-късно от четиринадесет (14) дни след датата, на която Продавачът е бил информиран за решението на Купувача за отказ и е получил върната стока и е потвърдил нейната цялост и годност за последваща препродажба (върната е неизползвана в същия търговски вид, в който е изпратена).
Продавачът възстановява получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от Купувача при първоначалната трансакция, освен ако Купувачът е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за Купувача. Преките разходи във връзка с връщането на Продуктите (транспортни разходи, куриерски/ пощенски такси и други), са за сметка на Клиента и не се възстановяват от Продавача.
За всякаква допълнителна информация относно обхвата, съдържанието или инструкциите, свързани с упражняването на правото на отказ на Купувача, Купувачът може да се свърже с представител на отдел „Обслужване на клиенти“ на следния имейл адрес: info.bg@thenordicmark.com
Наличност на продуктите и невъзможност за изпълнение
В отделни случаи е възможно клиент да направи поръчка за артикул, който към момента не е наличен в склада, въпреки че системата го отчита като наличен. Това може да се дължи на забавена актуализация на наличностите или на установена повреда/неподходящ търговски вид на продукта при обработката на поръчката.
В случай че изпълнението на поръчката стане невъзможно изцяло или частично, Продавачът се задължава незабавно да уведоми Купувача и да възстанови всички получени суми в срок до 14 дни, считано от датата на уведомлението.
Продавачът не носи отговорност за неизпълнение, когато причината за липсата е извън неговия контрол и не се дължи на недобросъвестно поведение.
IX. ПУБЛИКУВАНЕ НА РЕВЮТА
Публикуването на ревюта за продукти е възможно само от регистрирани Купувачи.
Продавачът си запазва правото да не публикува или да премахва ревюта, които не отговарят на добрите нрави, съдържат нецензурен език, клеветническо, дискриминационно или рекламно съдържание, или нарушават законни права и интереси.
Продавачът не носи отговорност за съдържанието на публикуваните ревюта.
X. ЛИЧНИ ДАННИ
Лични данни
Информация относно начина, по който Продавача обработва лични данни е достъпна в Политиката за защита на личните данни.
Бисквитки
Уебсайтът използва ”бисквитки”. Бисквитките са компютърни файлове, които се съхраняват на твърдия диск на компютъра на Купувача. Повече информация за „бисквитките“ и опциите за управлението им може да намерите в Политиката за бисквитки.
XI. ДРУГИ УСЛОВИЯ
Страните се освобождават от отговорност за пълно или частично неизпълнение на договора, ако то се дължи на “непреодолима сила” (форсмажор), за което те са уведомили насрещната страна в срок от пет (5) работни дни след настъпването му. Страните се съгласяват, че ще се срещнат възможно най-бързо, за да определят взаимно условията за изпълнение на поръчката по време на форсмажорното събитие. Ако прекъсването поради непреодолима сила продължи за период от един (1) месец или повече и ако Продавачът не е в състояние да изпълни поръчката, Продавачът възстановява на Купувача сумата, в зависимост от случая.
Продавачът си запазва правото да актуализира настоящите общи условия по всяко време. Промените влизат в сила от момента на публикуването им на Уебсайта.
За неуредените в настоящите общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото в Република България законодателство.
Всички спорове по тълкуването и изпълнението на настоящите общи условия ще бъдат решавани по споразумение, а при непостигане на такова – от компетентния съд.
Приложимо право
Настоящите ОУП и цялото споразумение между Купувача и Продавача се уреждат от законовите и подзаконовите нормативни актове на България.
Спорове, възникнали между Продавача и Купувача ще се разрешават по взаимно съгласие или ако това е невъзможно, споровете ще бъдат решавани в съответствие с българското законодателство от компетентните български съдилища, освен ако страните не са уговорили друго.
В съответствие с чл. 14 от Регламент (ЕС) № 524/2013 г. на Европейския Парламент и на Съвета от 21 май 2013 относно онлайн решаване на потребителски спорове и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 и Директива 2009/22/ЕО (Регламент за ОРС за потребителя) и във връзка с чл. 47, ал. 1, т. 20 от Закон за защита на потребителите е поставен следния линк – електронна връзка към платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС):
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=BG
XII. КОНТАКТИ
За въпроси, сигнали и рекламации:
Имейл: info.bg@thenordicmark.com
Телефон: +359 876 496 353
Адрес: гр. София, бул. Владимир Вазов № 65
